Σημαντικοί σταθμοί

στην πορεία του Μιχάλη Παούρη

  • 1987

    Γεννιέται στον Ταύρο Αττικής

  • 1995

    Τα πρώτα μαθήματα Μπουζουκιού

  • 1997

    Η πρώτη επαγγελματική εμφάνιση σε ηλικία 10 ετών

    Σε ένα νυχτερινό κέντρο στο Μοσχάτο. Πενηντάρηδες θαμώνες έρχονταν και του έδιναν συγχαρητήρια ενώ ακόμη και οικογένειες ολόκληρες πήγαιναν για να δουν αυτόν τον μικρό βιρτουόζο που είχε μπει για τα καλά στην αθηναϊκή νύχτα. Είχε γίνει ουσιαστικά η «μασκότ» του μαγαζιού. 

  • 1999

    Συνεργασία με τον Γιώργο Κατσαρό σε ηλικία 12 ετών

    Ο δάσκαλός του Μανώλης Μιχαλάκης τον συστήνει στον συνθέτη Γιώργο Κατσαρό και ξεκινούν συνεργασία για περιορισμένο αριθμό εμφανίσεων και συναυλιών. Παράλληλα εμφανίζεται στον “Σταυρό του Νότου” και στο “Χαμάμ” με την ομάδα του Νίκου Δανίκα. Αυτό το διάστημα συμμετέχει σε πολλούς διαγωνισμούς τεχνικής και ερμηνείας ενώ λαμβάνει την πρώτη θέση στα Πανελλήνια Βραβεία.

  • 2002

    Συνεργασία με τον Θανάση Πολυκανδριώτη σε ηλικία 15 ετών

    O Θανάσης Πολυκανδριώτης τον ξεχωρίζει και ξεκινάει συνεργασία με τον έφηβο τότε Μιχάλη Παούρη, με συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, που θα διαρκέσει 8 χρόνια.

  • 2003

    Ερμηνεία στο θεατρικό έργο ‘Μια ζωή, Ελλάδα” σε μουσική σύνθεση του Μίκη Θεοδωράκη

    Ο Μιχάλης Παούρης συμμετέχει στο έργο του Μίκη Θεοδωράκη στο Θέατρο Παρκ, ενώ 2 χρόνια αργότερα έχει την τιμή να ερμηνεύσει κομμάτια του διάσημου συνθέτη στο Μέγαρο Μουσικής με τη Συμφωνική Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης.

  • 2004

    Συμμετοχή στην έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας

    Μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή ήταν η συμμετοχή του μαζί με δεκάδες Μπουζούκια και τύμπανα στο Ζεϊμπέκικο που έγραψε ο Σταύρος Ξαρχάκος και ήχησε στο Ολυμπιακό Στάδιο τα πρώτα λεπτά της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, στις 13 Αυγούστου του 2004.

  • 2005

    Η στιγμή της διδασκαλίας την εποχή της ενηλικίωσης

    Στα 18 του χρόνια ξεκινάει τη διδασκαλία με σκοπό να μεταλαμπαδεύσει το πάθος του για το Μπουζούκι, αλλά και να θέσει τις σωστές βάσεις σε ζητήματα τεχνικής και αρτιότητας της ερμηνείας, αξιοποιώντας πολύτιμο υλικό που έχει συλλέξει από προσωπική έρευνα. Πέντε χρόνια αργότερα, το 2010 ξεκινάει επίσημη συνεργασία με το Ωδείο Τέχνης Φακανά.

  • 2011

    Κοινές εμφανίσεις με τον διεθνούς φήμης κιθαρίστα Al Di Meola

    Σε ηλικία μόλις 24 ετών, εμφανίζεται στην Ελλάδα ζωντανά στη σκηνή με τον διεθνώς αναγνωρισμένο κιθαρίστα, λαμβάνοντας διθυραμβικές κριτικές από τον Τύπο και το κοινό. Την ίδια χρονιά είχαν πραγματοποιήσει ήδη στη Γαλλία την πρώτη τους κοινή εμφάνιση, ενώ ένα χρόνο μετά εμφανίζονται από κοινού ξανά, για τρίτη φορά μαζί, με τον Gonzalo Rubalcaba στην Αθήνα. Ο Al Di Meola είχε πει χαρακτηριστικά για τον Μιχάλη Παούρη ότι είναι “ο πιο γρήγορος παίκτης Μπουζουκιού στον πλανήτη Γη”.

    Την ίδια χρονιά κυκλοφορεί και το πρώτο του Single με τίτλο “Enarxis” και το πρώτο του βιβλίο με τίτλο “My notes”.

  • 2012

    Δισκογραφική συνεργασία με Μίμη Πλέσσα και Πάνο Μουζουράκη & κυκλοφορία 1ου άλμπουμ με Κιθάρα

    Το 2012 κυκλοφορεί το δεύτερό του άλμπουμ για Μπουζούκι με τη συμμετοχή του Μίμη Πλέσσα στο πιάνο και του Πάνου Μουζουράκη στη φωνή, ενώ ο Μιχάλης Παούρης συμμετέχει με Μπουζούκι και Ηλεκτρική Κιθάρα.

    Την ίδια χρονιά συμμετέχει και στο ντοκιμαντέρ του CNBC Africa: “Greece, an economic Odyssey”, που στο πρόσωπό του σκιαγραφείται το λαμπρό μέλλον της Ελλάδας.

    Το 2013 κυκλοφορεί την πρώτη του δισκογραφική δουλειά με κιθάρα, ενώ ξεκινάει συνεργασίες με μεγάλα ονόματα της ελληνικής και διεθνούς μουσικής σκηνής όπως η Ελένη Δήμου, η ερμηνεύτρια από την Τουρκία Fide Koksal κ.α.

  • 2018

    1ο Διεθνές Βραβείο Κλασικής Μουσικής στο θρυλικό Carnegie Hall της Νέας Υόρκης

    1ο Διεθνές Βραβείο Κλασικής Μουσικής.

  • 2018

    1ο Παγκόσμιο Βραβείο Κλασικής Μουσικής στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

    1ο Διεθνές Βραβείο Κλασικής Μουσικής.

  • 2021

    1ο Διεθνές Βραβείο στο θρυλικό “Mozart’s House" στη Βιέννη

    1ο Διεθνές Βραβείο Κλασικής Μουσικής.

  • 2021

    Ομιλία στο Διεθνές TEDx του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου

    Ο Μιχάλης Παούρης είναι ο πρώτος σολίστ Μπουζουκιού που έδωσε ομιλία στο διεθνές TEDx του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με κεντρικό θέμα τη «Γνώση» και με τίτλο ομιλίας «Εξέλιξη: Μια λέξη που δεν φοβήθηκα ποτέ».

    Δείτε την ομιλία στο YouTube.

  • 2021

    «Μιχάλης Παούρης: Ο Νους μιας Ιδιοφυΐας» -Ντοκιμαντέρ για τον Μιχάλη Παούρη

    Ντοκιμαντέρ Ελληνοαμερικανικής παραγωγής που φέρνει στο φως το έργο και τα μουσικά επιτεύγματα του Μιχάλη Παούρη από το 2011 έως και το 2021.

  • 2024

    Συναυλία στην Όπερα της Δαμασκού & Βράβευση από το Πανεπιστήμιο Τεχνών της Συρίας

    Ο Μιχάλης Παούρης βρέθηκε τον Φεβρουάριο του 2024 στη Συρία, μετά από πρόσκληση του Έλληνα Πρέσβη στη Δαμασκό για δύο μεγάλες συναυλίες με κατάμεστη την Όπερα από Σύρους και Έλληνες πολίτες. Η σύνθεση του μιχάλη Παούρη "Δαμασκός" αγαπήθηκε από τον λαό της Συρίας και προβλήθηκε η συναυλία ζωντανά σε εθνική εμβέλεια.

     

    Την επόμενη ημέρα το Πανεπιστήμιο Τεχνών της Συρίας βράβευσε τον Μιχάλη Παούρη για την προσφορά του στη μουσική.

  • 2024

    Περιοδεία με τον Al Di Meola στην Ευρώπη

    Τον Μάρτιο του 2024 ο θρύλος της Κιθάρας καλεί τον Μιχάλη Παούρη να συμμετέχει μαζί του σε περιοδεία στην Ευρώπη. Αυτή τη φορά όμως συμμετείχε ως Σολίστ στην Ακουστική Κιθάρα.

  • 2024

    Η Έρευνα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής σε μουσική του Μιχάλη Παούρη δημοσιεύεται στο MATHEMATICS

    Το Νοέμβριο του 2024 δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Mathematics η έρευνα που έγινε σε μουσική του Μιχάλη Παούρη και συγκεκριμένα στο έργο "Διαφωνίες Νο. 1", από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με επικεφαλής τον καθηγητή φυσικής Δημήτρη Νικολόπουλο. 

     

    Στην έρευνα αυτή βρέθηκαν σχήματα Φράκταλ εντός της σύνθεσης, κάτι που αποδεικνύει επιστημονικά την πολυπλοκότητα του τρόπου σύνθεσης του Μιχάλη Παούρη, χωρίς γραμμική συμπεριφορά. Δηλαδή στη μουσική του προκύπτει πάντα το απρόβλεπτο. Τα φράκταλ βρίσκονται παντού στη φύση και στο σύμπαν.

     

    Η έρευνα αυτή έγινε για πρώτη φορά σε εν ζωή συνθέτη και το εύρος της δεν είχε επαναληφθεί ποτέ στο παρελθόν.

    Τα ευρήματα αποτελούν καινοτομία τόσο για τη μουσική του Μιχάλη Παούρη όσο και για τη βιβλιογραφία της μουσικής και της επιστήμης παγκοσμίως.